Okouzli své blízké exkluzivním obrazem 🎁 Originální dárek, který potěší každého 🎄
Manuál pro dobrý a kvalitní spánek

Manuál pro dobrý a kvalitní spánek

Lucia Plasa V úterý 28. 06. 2022 Ložnice

Nepodceňujte sílu spánku. V první řadě je důležité si uvědomit, že zdravý životní styl zahrnuje i dobrý a kvalitní spánek. Proč bychom měli mít dostatek spánku? Co ovlivňuje kvalitu spánku? Patří mobily a jiná elektronika do ložnice? Pomůže zkvalitnit spánek právě anatomický polštář nebo umění Feng Shui? Manuál jak se vyspat dorůžova a co zlepší kvalitu spánku, to vše se dočtete v následujících řádcích.

 

dobrý a kvalitný spánok dvojice v manželskej posteli

 

Ložnice slouží ke spaní a milostným hrátkám

Věnujte dostatek času zařizování vaší intimní a relaxační zóny. Ložnice není skladiště ani kancelář či posilovna. Ložnice představuje vyčleněný prostor v interiéru pro relaxaci, snění a samozřejmě také pro intimní chvíle s partnerem. V ložnici by se neměl nacházet počítač, televizor a už naprosto ne mobil. Naopak doporučujeme vám zaměřit se na kvalitu postele, matrace a polštáře.

 

spálňa, žena v posteli pije kávu spálňa s dreveným obkladom, modrým obrazom

 

Nemáte ještě spánkový rituál?

Děti jsou vhodným příkladem pro pochopení "spánkového" rituálu. Vzpomínáte si ještě, když vám máma před spaním četla pohádku a pak vás uložila do postele? Byl to každodenní rituál, který pro vás znamenal, že se za chvíli ponoříte do říše snů. Rituály před spaním signalizují mozku, že je čas spánku. Připraví vaše tělo i mysl pro sladký a dobrý spánek. Vypijte před spaním sklenici teplého mléka, pusťte si oblíbenou relaxační hudbu nebo si zameditujte. Máte vlastní spánkový rituál?

 

mama a dcéra v posteli si čítajú rozprávku na dobrú noc

 

Uvolněná atmosféra je klíčová

Obklopte se v ložnici věcmi, které vám před spánkem pomohou uvolnit se. Obrazy na zdi s přírodní tématikou přinesou do ložnice relaxační, až zenový charakter. Vyzkoušejte obrazy do ložnice s motivem lesa, písčitých pláží, abstraktních květin nebo s motivem Feng Shui. Vyhýbejte se obrazům s rozbouřeným mořem, vodopády nebo s rozzuřenými šelmami. V ložnici vynikne také obraz stromu života nebo populární mandala.

 

spálňa, obraz nad čelom postele, obraz žiarivý západ slnka pri mori spálňa s fialovými doplnkami, obraz romantická dekorácia vo vintage štýle

 

Navodit příjemnou atmosféru v ložnici pomůže i oblíbený motiv na ložním prádle nebo tapeta s listy, přírodou, květinami, případně se zenovým prvkem. Doporučujeme, aby všechny pokojové dekorace byly v jemných zemitých barvách. Křiklavé barvy mají do ložnice vstup zakázán.

 

Ověřené tipy pro zdravý a dobrý spánek


Délka spánku je u každého jiná. Optimální délka spánku u dospělého člověka je 7 až 9 hodin. U dětí je to víc. Školáci by měli spát alespoň 9 hodin a předškoláci 10 až 13 hodin. Pokud se toužíte skutečně vyspat do růžova, měli byste si před spaním připravit optimální prostředí. Zkuste se řídit následujícími radami:

  • Čerstvý vzduch v ložnici nesmí chybět. Pokoj před spaním dostatečně vyvětrejte.
  • Ideální teplota pokoje je od 17 do 20 stupňů.
  • Vlhkost by se při pokojové teplotě 20 stupňů měla pohybovat v rozpětí mezi 40 % až 60 %. Nikdy by neměla klesnout pod 30 %, nebo naopak vystoupit nad 80 %.
  • V ložnici se vyhýbejte osvětlení s modrým světlem a raději si posviťte tlumeným žlutým teplým světlem.
  • Minimálně 2 hodiny před spaním se držte od chladničky dále. Pro dobrý spánek je důležité, abyste neměli zatížený žaludek obtížně stravitelným jídlem.
  • Alespoň hodinu před uložením se do postele, nedívejte televizor. Zákaz elektroniky se vztahuje také na smart mobily, tablety či počítač. I čtení zpráv v telefonu nebo sledování filmu z tabletu působí před spaním rušivě a dokonce až stresově.


Květy a lepší spánek?


Květy a exotická zeleň do ložnice jednoznačně patří. Existují pokojové rostliny, které i v noci produkují kyslík, ba dokonce filtrují a čistí vzduch. Čistý vzduch dobrému spánku jen prospěje. Proto neváhejte s koupí následujících rostlin:

  • nenáročný tchýn jazyk,
  • břečťan,
  • palma areca.

 

izbové rastliny 

 

Pozor na květiny s výraznou vůní! Obloukem se v ložnici vyhýbejte příliš výrazným a aromatickým květům. I když se aromaterapie před spánkem doporučuje, výrazné vůně květin narušují klidný spánek. Pokud si zařizujete ložnici podle Feng Shui filozofie, odstraňte z ložnice umělé, sušené a všechny "pichlavé" květiny.

 

Dávejte si pozor, co před spaním sníte a vypijete


Věděli jste, že existují potraviny a nápoje, které vám pomohou dobře se vyspat? Zapomeňte na "chemii" v podobě pilulek na spánek a vyzkoušejte přírodní cestu. Následující cenově dostupné potraviny, vám pomohou skvěle se vyspat:

  • Stačí hrst mandlí nebo vlašských ořechů před spaním. Mandle a vlašské ořechy kromě mnoha jiných benefitů pro lidský organismus jsou přirozeným zdrojem melatoninu. Melatonin je hormon, který signalizuje tělu, aby se připravilo na sladký a dobrý spánek. Pomáhá zlepšit kvalitu i hloubku spánku.
  • Zázračný heřmánkový čaj je dobrý pro úzkost, deprese, lepší imunitní systém, zdravější pokožku a samozřejmě napomáhá zlepšit kvalitu spánku.
  • Banány obsahující tryptofan, sacharidy a melatonin představují ideální nástroj v boji proti nespavosti.
  • Konzumace kiwi před spaním, je pro vysoký obsah serotoninu a antioxidantů také prospěšná pro spánek.
  • Višně nebo višňový džus opět obsahují melatonin, díky čemuž vás dokonale připraví pro dobrý noční spánek.
  • Ovesné vločky nebo bílá rýže urychlují proces usínání a zlepšují kvalitu spánku, pro jejich vyšší koncentraci sacharidů a vlákniny.
  • Vhodná jsou dokonce i vejce, pro jejich vysoký obsah melatoninu.

 

hrsť mandlí kiwi, nápoj z kiwi

 

Před spaním se vyhýbejte stresu, kofeinu a alkoholu. Vyřaďte čokoládu, pikantní a kyselá jídla, která mohou způsobit pálení žáhy. A co pomáhá ke spánku vám? Dejte nám vědět.



Doprava zdarma

nad 2000 Kč

Rychlé dodání

do pár dní u Vás

Široký sortiment

tapet a dekoraci

Vyrobeno v EU

prémiová kvalita tisku